dilluns, 30 d’agost del 2010

Midi d'Ossau

Aquesta setmana passada l'Anna, en Rovi i un servidor vam marxar rumb a Midi d'Ossau amb la mala noticia de l'accident del company Grau, per culpa d'una caiguda d'una roca al mateix Midi, i que s'havia d'unir a nosaltres el dimecres.
Donar anims des d'aqui per una ràpida recuperació al company.
Marxem el dilluns 23 al migdia cap al coll de Portalet i després de mejar una pizza a Biescas fem nit al Parking.

Dimarts 24.

Ens llevem i el temps no acompanya, està tot emboirat, però aprofiem per fer l'aproximació al refugi de Pombie amb la fresqueta.

El midi envoltat per la boira

Tenim sort i el vivac gran està lliure però montem la tenda per deixar-hi el material i el menjar.
El dia no s'aixeca i com no podem catar la roca localitzem els peus de via per l'endemà.

Dimecres 25.

Ens llevem a les 6 i despres d'esmorzar anem cap a la paret, avui farem la Jolly 6a+ (V+ obl) a l'Agulla Jean Santé i si anem bé de temps farem Super Jolly.
Ens ho juguem a les palletes i comença en Rovi amb dos llargs de flanqueig i un de bastant perdedor.
Mentrestant un servidor va a buscar els gats que s'havien quedat al vivac, el que no té cap a de tenir cames.
Segueix l'Anna amb dos llargs bastant interessants de diedre i finalment a mi em toca el llarg de 6a+ que quan me n'adono ja he colocat tos els friends, fins i tot el 4, i encara em queda un bon tros, pujo un xic i trobo un clau, un altre mica i un altre, uff! salvat. Un llarg molt guapo però psicològicament dur.

Jo a la sortida del l'ultim llarg

Estem a la linia de ràpels de la Surploms, toca decidir si seguim o no, són les tres i amb el ritme que portem passades les 12 arribem al refu, o sigui cap avall falta gent.
Un bany al llac, unes birres, sopar i dormir.

Dijous 26.

Ens tornem a llevar a les 6, avui toca la Directissime Sud 315m 6b+(V+ oblig.)
Avui em toca començar a mi, primer un llarg de diedre ajagut bastant fàcil amb algun passet.
El segon comença amb sostret que se supera per la dreta i llavors trobo un clau i una fissura pel friend del 4 per superar un sostre, però al aixecar-me sorpresa!! Tot està trencat, tot balla!
Mama! Por!
Toca desgrimpar el sostret, coloco i recupero friends per anar baixant, és més fàcil del que m'esperava. Arribo al clau miro a la dreta i veig dos pitons que em saluden, vaig cap allà i amb artificial surto de la placa i cap amunt!
Segueix en rovi amb un llarg de flanqueig i dos més de bastant guapos i llavors l'Anna amb el llarg de 6b+ de fissura de dits.

L'Anna al llarg de 6b+

Ara estem a les virettes, torna el dilema. Seguim o què? Son les quatre i ens queden 6 llargs més.
Baixem per les virettes i cap al vivac falta gent.
Estem bastant cansats, l'endemà decidim fer una via curta, La Mailly, per veure si definitavem
n'acabem alguna. Jeje!

Divendres 27.

Ens llevem i un cel amaneçador envaeix el midi.
Esmorzem, fem material i cauen unes gotetes.
Ens mirem i decidim desfer la paradeta i baixa a la furgo.
Quan ho tenim tot desparat i carregat a l'esquena, llavors el cel sobre.

El midi d'Ossau des del coll

Massa tard, ens despedim d'en Roberto i en Federico, dos nois brasilers que hem conegut, i cap a Rodellar a fer el friqui, que uns quants parabolts també venen bé despres de tant terreny d'aventura.

Roberto, Anna, Rovi, Federico i Xicu

Montse ha dit...

ei, Xicu!! moltes felicitats i per moltes més tibades!!
Això dels bolts... Tens tota la raó, quin gustàs!!