dimarts, 14 d’octubre del 2008

Les Enfants de la Dalle 695mts 6b (V+ obl.)

El passat 27 de Setembre amb en Soepe vàrem anar a la Dent d'Orlú (Ariège) a fer
"Les Enfants de la Dalle"
En principi no teniem masses ganes d'arribar fins al cim i no teniem intenció d'agafar els catxarros, pero a les 7 del matí quan ens llevem arriben en Grau i en Gerard que van a fer la "Durandalle" i ens diuen que si abans de les 3 sóm a la cresta és pot fer cim i baixar fins al cotxe que està al parquing de la cara sud-est a una hora relativament bona.
Doncs canvi de plans i agafem els catxarrillos.
Una horeta d'aproximació i a les 8 a peu de via.
Els primers llargs entre que comences fred són d'anar agafant comfiança amb l'adherència i els fem una mica lents peró no tardem a agafar-li el truquillo i anem a molt bon ritme.

En Grau i en Gerard a peu de la Durendalle

Arriba el llarg 6 on hi ha el pas clau de la via, una arribada a R de 6b com un mirall.
Li toca fer-lo a en Soepe i despres de provar-lo un parell de vegades fa un A0 i cap amunt.
Jo li provo de segon i em patina un peu i caic, peró al segon intent hem surt.

Jo encarant el pas de 6b

El llarg més dificil és el llarg 16 de 6a+ mantingut on t'has d'anar mirant els passos peró que a en Soepe li surt despres de bufar de valent.

En Soepe al llarg de 6a+

Arribem a la cresa a la 13:05, hem anat molt ràpids i no ens ho pensem ni un moment i enfilem cresta amunt.
Ho fem per llargs fins que arribem al gendarme, el millor llarg de la via, aeri i tècnic.

En Soepe al gendarme V+

Com no tots els llargs de més de V li han tocat a ell i tot i que no està gaire bé de coco li surt.
Després ja ens possem a l'ensamble fins al cim.
En Grau i en Gerard arriben mitja hora més tard. Ells han fet tota la cresta a l'ensamble i només han fet el llarg del gendarme i aixi ens han retallat mitja hora ben bona.

En Soepe i jo

Les fotos de rigor i comencem el descens cap al coll de l'euge i despres crestejant i flanquejant fins arribar aprop de la cabana que es veu al fons de la vall on un pal ens indica el cami per endinsar-nos al bosc i després d'una forta baixada arriben al cotxe a les 19:00.

La Dent d'Orlú
Una bona excursió que ens deixa molt atrotinats, ja tenim una edat, jeje.

El pròxim cop deixem un cotxe a la cara Nord.

Raquel ha dit...

Ei Xicu! Feicitats per la via i per haver fet cim!!
Aquetsa és una de les meves pendents... de ja fa temps!! Quina enveja sana que m'ha fet el post!!

clubtascons@gmail.com ha dit...

soc en francesc. aquest estiu hi varem anar, pero posava qur era tancada per desprendiments. vareu veure alguna cosa?
felicitats per l'ascenció!

XICU ha dit...

Raquel, és del tot recomenable i sobretot feu cim que el llarg més guapo és el del gendarme, i deixeu un cotxe a la cara nord.

clubtascon... vàrem veure alguna laja que havia caigut tot i que no sabiem que l'havien tancat ho vàrem comentar.

clubtascons@gmail.com ha dit...

gràcies, suposo que en aquells moments havia plogut molt.hi tornearem!