divendres, 6 de juny del 2008

Punsola-Reniu 220m 6c+ (V obl.)

El dissabte 31 de Maig vàrem anar amb el meu germà al Cavall Bernat a fer la Punsola-Reniu, era el primer cop que anàvem a fer via llarga tots dos.
Jo feia temps que tenia ganes d'escalar al Cavall, i encara que ell no escala massa sabia que no es faria enrera si no era per la climatologia, que ens va respectar.
Feia tres setmanes que no escalava ja que ,a més de ploure, estava lesionat.
Vàrem arribar a peu de via i ja hi havia una cordada. Ens esperem un moment hi ens hi posem.
Començo jo i així li vaig explicant el muntatge de les reunions i tal.
Els segon llarg també el tibo de primer, ara que ja ha catat el conglomerat montserratí li deixo tibar el tercer llarg i com un campió l'encadena, només pateix en un pas que dubta peró s'en surt perfectament.
El quart el torno a tirar jo de primer, per mi el millor de la via, passa pel diedre i llavors trobes el sostret, una aixecada i cantó a dojo.

En Xicu al pas del sostret L4

A partir d'aqui comença a empinar-se i com sembla que ho haurem de fer en artifo seguiex tirant jo.
El cinquè llarg de (6a) em surt a vista, ell ja fa algún A0 peró el puja sense dificultat.

En Lluis arribant a R5

El sisé (6C) el tibo en lliure fins que no puc més i llavors segueixo en artifo fins a la R que m'estic recuperant de l'espatlla i no voldria recaure, le trobat molt llarg i continuat. A en Lluís se li fa etern, entre que no ha fet artificial i que els braços els té com butifarres, pateix lo seu.
El seté (6c+) també l'intento en lliure peró acabo fent A0 com un campió, en Lluís ja se'n surt millor i en un tres i no res arriba a R.
L'ultim llarg (6a+) surt de flanqueig per la dreta i llavors una placa amb els seguros distants, l'encadeno no sense patir en el flanqueig. Arribo a R fa una mica de vent i no ens sentim, recupero corda i en Lluís surt, ja torna a escalar en lliure i també l'encadena.
Fotos de rigor i baixem amb els dos ràpels.

En Lluis i en Xicu al cim del Cavall Bernat

Cau alguna gota i està baixant la boira.

La paret de l'Aeri sota la boira

La canal del cavall una pista de patinatge.
Arribem al cotxe, deixem el material i comença a ploure a bots i barrals.
A sigut una bona via, molt recomanable, una bona estrena de cordada i la nostra primera al cavall.